Skip to main content

Jak sprzedawać więcej okien i drzwi? – 5 praktycznych porad dla firm

Prowadzisz firmę w branży stolarki otworowej i chcesz zarabiać więcej? BESTOKNA.PL przygotowały dla Ciebie 5 sprawdzonych sposobów, które pomogą to zrobić!


1. Otwórz się na internet – załóż stronę internetową

Choć to absolutnie podstawowa rzecz, wiele firm wciąż o niej zapomina albo umniejsza jej znaczenie. Prosta strona jest lepsza niż żadna

Oto checklista rzeczy koniecznych na dobry start:

 Samodzielnie uzupełnij stronę w wartościowe treści

Na początek wystarczy kilka podstron z najważniejszymi dla klienta informacjami.

☑ Napisz o tym, kim jesteś i jaką historię ma Twoja firma

Jeżeli zajmujesz się usługami i montujesz – koniecznie napisz o swoim doświadczeniu. Podkreśl dlaczego gwarantujesz bezproblemowe montaże – swoją osobą.

☑ Pokaż jakie produkty masz w ofercie

Napisz swoimi słowami, wytłumacz dlaczego dobrałeś do swojego portfolio właśnie te produkty.

☑ Opisz usługi, które oferujesz

Wspominaj w treści podstron o obszarze na jakim wykonujesz swoje usługi, np. że jesteś obecny w Zagłębiu Ruhry i montujesz okna, drzwi, bramy i rolety w Dortmundzie, Düsseldorfie i Essen.

Dzięki temu roboty Google zrozumieją, że na tym obszarze działasz! Zawsze wyświetlą Cię wyżej w wynikach wyszukiwania niż konkurencję, która o tym nie wspomni.

Okna z Polski do Niemiec - BestOkna.pl

2. Stwórz profil Google Moja Firma

☑ Podobnie jak na stronie dokładnie opisz, co sprzedajesz, jakie masz usługi i kim jesteś.

Uwaga! Nie kopiuj gotowych tekstów ze swojej strony, bo Google może zbanować Cię w wynikach wyszukiwania.

☑ Gdy już będziesz miał wizytówkę Google – zadbaj, aby klienci dodawali opinie o Twojej firmie. Nagradzaj ich za to rabatami i kuponami (patrz pkt 3).
☑ Dzięki profilowi klienci wpisujący w nawigację Google Twoją lokalizacje będą mogli do niej z łatwością dotrzeć.
BestOkna.pl Moja Firma Google
Wizytówka firmy w Google zawiera m.in. opinie naszych klientów, ale również zdjęcia dotyczące firmy i mapę z trasą dojazdu. Przykładowe opinie na stronie BestOkna.pl

3. Wręczaj klientom bony na kolejne zakupy

☑ Praktyczny przykład: Poświęć część marży. np. 100-200 euro i podaruj klientowi bon, który obniży cenę drzwi wewnętrznych, które wiesz (bo zbadałeś wcześniej dobrze jego potrzeby), że klient montował będzie za kilka tygodni.

Umiejętne dysponowanie bonami i kuponami dla klientów pozwoli przywiązać ich do firmy i ułatwi kolejne transakcje. (Designed by Freepik)

Dzięki temu prostemu zabiegowi, klient nie będzie myślał o tym, gdzie kupić drzwi, ale jakie drzwi kupić u Ciebie.

☑ Kupony warto też wykorzystać do zwiększenia sprzedaży przez polecenia (zadowolony klient to najlepszy sprzedawca) i obdarować klienta bonami dla rodziny lub znajomych.

4. Wyznacz cele handlowcom i nagradzaj za nie

I koniecznie je zapisz!

☑ Stawianie sobie konkretnych celów pomaga skutecznie motywować pracowników do pracy i lepszych wyników

☑ Tobie jako szefowi pozwala planować kolejne działania.

☑ Oto dwie sprawdzone przez nas w praktyce porady:

  • Na początku miesiąca poproś handlowców o oszacowanie ich zysku na koniec miesiąca, a później co tydzień poproś o weryfikację podanych wartości.
    Celem nie muszą być zawsze jedynie konkretne wyniki finansowe. Mogą one np. dotyczyć przeczytania w kwartale książki o sprzedaży (patrz pkt 5)
  • Ustal (np. na podstawie informacji z punktu powyżej) 2 progi miesięcznego targetu, który do wykonania ma cały zespół. I wyznacz za ich wykonanie nagrody.

Nagrodą może być premia pieniężna do podziału na cały zespół, ale równie dobrze np. zakup nowych krzeseł, remont firmowej kuchni, czy inny bonus podnoszący komfort pracy.

5. Czytaj minimum 1 książkę o sprzedaży  w kwartale

Oto pozycje, które gorąco polecamy na najbliższe cztery kwartały:

„Handlowanie to gra”  – Wojciech Haman, Jerzy Gut

„Gen Sprzedawcy” – Robert Zych

„Sprzedaż metodą SPIN” – Neil Rackham

„Psychologia Sprzedaży” – Brian Tracy

Choć nie przynosi efektów „tu i teraz” to ustawiczne doskonalenie się jest jednym z fundamentów zwiększania wyników w firmie.

Wojciech Stanowski

Pomysłodawca i właściciel marki BestOkna.pl, firmy z Polski zajmującej się eksportem stolarki otworowej na cały świat. Jako dystrybutor stolarki BestOkna.pl dostarczają okna m.in. do Niemiec, krajów Beneluksu, Francji, Anglii i na Wyspy Brytyjskie, ale również do USA, czy na Seszele. Firma specjalizuje się w obsłudze klientów biznesowych (B2B).