Skip to main content
Jak zwiększyć sprzedaż okien

5 sposobów jak zwiększyć obrót na oknach i satysfakcję klienta

Twoja firma zarobi więcej, a klienci będą wdzięczni za fachowe doradztwo. Niewielu dostawców okien o nich pamięta, więc możesz być o krok przed konkurencją!


1. Ukryte zawiasy 

Co zyskujesz jako firma?

  • zwiększasz obrót o ok. 5-10% (koszt około 30-60 zł za skrzydło)
  • przy montażu nie masz problemu z zaślepkami

    Każdy monter wie jak często zaślepki gubią się przy montażu, a bywa, że z powodu jednej trzeba wracać 200 km na serwis

  • masz mniej problemów z serwisem – kryte zawiasy mają większą nośność (średnio o 30% więcej niż zwykłe), co przekłada się na dłuższą żywotność
  • brak problemów z regulacją – jest równie prosta jak w zwykłych zawiasów
  • łatwiej sprzedajesz, bo do zalet praktycznych dochodzi też estetyczny wygląd
Brudne zaślepki (maskownice zawiasów) kontra kryte zawiasy
Na dwóch zdjęciach z lewej najczęstszy widok zwykłych zawiasów. Z prawej strony narożnik z krytymi zawiasami. Brak widocznych zawiasów = brak problemów. (fot. BestOkna.pl)

Co zyska Twój klient?

  • estetyczny wygląd narożników okna przez cały okres używania
  • brak brzydkich, brudnych, poniszczonych lub zgubionych zaślepek
  • budowlańcy nie zapaćkają delikatnych elementów zawiasów tynkami, farbami, pyłem, co sprawi, że dłużej będą sprawnie działały
  • ich żywotność przedłuży też większa nośność konstrukcji z krytymi zawiasami

2. Klamki Secustik®

Klamka z dodatkowym słyszalnym akcentem bezpieczeństwa. Posiada mechanizm blokujący, który utrudnia przesunięcie okucia od zewnątrz. Jak to działa, idealnie obrazuje film poniżej.

Co zyskujesz jako firma?

  • zwiększasz obrót o ok. 5-10% (koszt klamki ok. 20-40 zł)
  • zyskujesz w oczach klienta jako ekspert

Co zyska Twój klient?

  • zwiększy się bezpieczeństwo jego i innych członków rodziny (patrz film)

  • wygodną i precyzyjną obsługę okna – skok co 45 stopni uniemożliwia ustawienie klamki w złej pozycji
  • bardzo solidne i estetyczne wykończenie okna, z którego korzysta się z przyjemnością

    Pamiętaj, Twój klient nie powinien do wysokiej jakości profilu okna dostać najtańszej, plastikowej klamki! Co byś pomyślał o salonie sprzedającym Mercedesa na stalowych felgach?


3. Ciepła ramka

Co zyskujesz jako firma?

  • zwiększasz obrót o ok. 5%
  • budujesz w oczach klienta wizerunek eksperta

Co zyska Twój klient?

  • znakomite wizualnie wykończenie całego okna (patrz analogia do Mercedesa), które dodaje głębi pakietowi szybowemu
Zwykła ramka kontra ciepła ramka
Ciepła ramka poprawia nie tylko parametry termiczne okna, ale również jego walory wizualne, m.in. poprzez możliwość dopasowania jej barwy do koloru okna. (fot. BestOkna.pl)
  • zminimalizowanie, a nawet wyeliminowanie problemu kondensacji pary wodnej wewnątrz okna
Ciepła ramka Swisspacer
Ciepła ramka zapobiega skraplaniu się pary wodnej wewnątrz pakietu szybowego. Z lewej  okno  ze zwykłą ramką, a z prawej po zastosowaniu ciepłej ramki.  (źródło: swisspacer.com)
  • większe uszczelnienie szyby

    Wiodące rozwiązania na rynku, jak np. ciepłe ramki Swisspacer zmniejszają znacząco ilość ulatniającego się z wewnątrz gazu, dzięki czemu okno dłużej utrzymuje wyjściowe parametry cieplne

  • mniejsze ryzyko pęknięcia szyby, dzięki temu, że ciepłą ramkę cechuje większa elastyczność niż zwykłą ramkę dystansową

4. Szyby mleczne

Co zyskujesz jako firma?

  • zwiększasz obrót o ok. 10% na oknach do łazienek i toalet
  • budujesz w oczach klienta wizerunek eksperta

Co zyska Twój klient?

  • zachowanie intymności w łazience z jednoczesnym dopływem naturalnego światła z zewnątrz
  • wygodę – perfekcyjny efekt bez stosowania folii albo firanek, które mogą spleśnieć pod wpływem wilgoci
Mleczna szyba
Mleczna szyba idealnie nadaje się do łazienki, gdzie uchroni prywatność Twojego klienta.

5. Szyby bezpieczne (szkło klejone, szkło hartowane)

Co zyskujesz jako firma?

  • zwiększasz obrót o ok. 15-20%
  • budujesz wizerunek firmy dbającej o bezpieczeństwo klienta i jego rodziny/firmy
  • zabezpieczasz również siebie, zapobiegając zarzutom wobec Twojej firmy w przypadku nieszczęśliwego wypadku

Pamiętaj, w wielu krajach okna balkonowe – z szybami niemal do podłogi – mają FORMALNY wymóg stosowania szkła bezpiecznego. Już w fazie projektowania narażasz się na dodatkowe koszty wymiany szyb na spełniające wymogi prawne

Szyba bezpieczna
Szyba bezpieczna ze szkła klejonego idealna będzie np. do lokalu sklepowego w centrum handlowym. Nawet po rozbiciu skutecznie uniemożliwia wejście do środka. (fot.BestOkna.pl)

Co zyska Twój klient?

  • zwiększy bezpieczeństwo swoje i domowników – dziecko nie pokaleczy się, gdy niefortunnie zbije szybę podczas zabawy
  • podniesie bezpieczeństwo swojego domu lub firmy, bo nawet zbita szyba nie ma pozwoli na wejście do środka np. sklepu

Powyższe pięć dodatkowych to sprawdzony sposób na to, aby dodatkowo zyskać w oczach każdego klienta, zbudować wizerunek wiarygodnej, dbającej o interes klienta firmy, co ostatecznie przełoży się na zwiększenie obrotu Twojego biznesu.

A zadowolony klient zapłaci nie tylko wyższą kwotą wydanych pieniędzy, ale również dobrą opinią, która jest prostą drogą do pozyskania kolejnych.


Zdjęcie główne by Luis_molinero – Freepik.com

Wojciech Stanowski

Pomysłodawca i właściciel marki BestOkna.pl, firmy z Polski zajmującej się eksportem stolarki otworowej na cały świat. Jako dystrybutor stolarki BestOkna.pl dostarczają okna m.in. do Niemiec, krajów Beneluksu, Francji, Anglii i na Wyspy Brytyjskie, ale również do USA, czy na Seszele. Firma specjalizuje się w obsłudze klientów biznesowych (B2B).