Skip to main content

5 sposobów na zwiększenie sprzedaży okien poprzez stronę internetową

Strona internetowa to dzisiaj niezbędny element promocyjny każdej firmy. Jako przedsiębiorca doskonale o tym wiesz i doskonale wiedzą o tym Twoi konkurenci… Co zrobić, aby to właśnie Twoja strona generowała więcej zapytań?


1. Nowoczesny wizerunek – wysoka jakość projektu strony

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie i odbiór strony zaraz po wejściu.

⚠ Jeśli zleciłeś wykonanie strony niedoświadczonemu studentowi lub innemu taniemu wykonawcy, „strzeliłeś sobie w stopę”.

⚠ Jeśli nie zmodernizowałeś swojej strony od 5 lat – też stoisz na straconej pozycji. Będący na czasie konkurenci z pewnością zadbali o ten aspekt lepiej od Ciebie i to oni zyskają uznanie w oczach klientów.

☑ Jeśli chcesz temu zapobiec:

  • znajdź dobrą agencję interaktywną i zleć jej kompleksową realizację identyfikacji wizualnej dla Twojej firmy:
    – logo
    – materiały do druku
    – responsywna strona internetowa.
Możesz też ogłosić konkurs, aby wybrać najlepszy koncept spośród kilkudziesięciu propozycji (źródło: corton.pl)

Wydasz 4-6 tys. zł, a zyskasz przewagę nad konkurentami, wzbudzisz zachwyt u klientów i zapewnisz sobie spokój na dobrych kilka lat!


2. Profesjonalny copywriting – obszerne opisy usług/produktów

☑ Nie skupiaj się jednak na opisywaniu cech produktów, a na korzyściach z ich korzystania.

Klient trafia na Twoją stronę w poszukiwaniu produktu, który rozwiąże jego problem – opisz zatem najlepsze rozwiązania zrozumiałym nietechnicznym(!) językiem.

 Pamiętaj, aby opisy były obszerne i unikalne

To ułatwi naturalne pozycjonowanie Twojej strony w Google.

Wartościowe treści na stronie Twojej firmie pomagają w uzyskaniu wysokiej pozycji w wyszukiwarce, a klientom w łatwym dotarciu do niej.

 Jeśli nie masz „lekkiego pióra” – zatrudnij copywritera

Wcześniej przygotuj dokument, w którym opiszesz firmę, produkty, usługi, wartości, którymi się kierujesz, przewagi konkurencyjne, a także – last but not least – profile klientów do których kierowany powinien być przekaz. To ułatwi szybką i właściwą realizację zlecenia.


3. Zdjęcia firmowe – pokaż siebie, zespół, siedzibę, produkty i realizacje.

To niesamowite jak niewiele firm decyduje się zatrudnić fotografa do wykonania profesjonalnej sesji zdjęciowej. A przecież powszechnie wiadomo jak ważny jest dobry wizerunek i pierwsze wrażenie. Tym łatwiej jednak zdobyć przewagę nad konkurentami!

Zdjęcia pomagają budować zaufanie, bo pokazują, że po drugiej stronie komputera lub telefonu na klienta czekają ludzie „z krwi i kości”.

Dzięki sesji zdjęciowej Twoja firma wzbudzi znacznie większe zaufanie

 Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś – wynajmij specjalistę od fotografii biznesowej.


4. Wezwanie do działania (Call To Action)

CTA to wyróżniony element na stronie, zachęcający klienta do wysłania zapytania lub do kontaktu telefonicznego.

☑ Stwórz formularz kontaktowy

Jeśli zależy Ci na otrzymywaniu zapytań mailowych – Twoja strona powinna zawierać prosty (maksymalnie 3-4 pola) formularz kontaktowy widoczny na każdej podstronie.

Rozwiązanie takie jak np. LiveCall pomaga zwiększyć liczbę kontaktów telefonicznych.

☑ Wykorzystaj system typu LiveCall 

Jeśli marzysz o zwiększeniu liczby telefonów możesz skorzystać z gotowego rozwiązania i wyświetlić specjalną nakładkę na Twojej stronie, zachęcającą do pozostawienia numeru telefonu lub natychmiastowego kontaktu z klientem.


5. Opinie zadowolonych klientów

To tak naprawdę najważniejszy punkt, ważniejszy niż wszystkie pozostałe. Nieważne jak bardzo nowoczesny będzie projekt Twojej strony i co na niej napiszesz. Słowa Twoich faktycznych klientów najlepiej potwierdzą Twoje kompetencje, w tym czym się specjalizujesz.

A całość jest bardzo prosta:

☑ Wystarczy jedno-dwa zdania podpisane imieniem i nazwiskiem.

☑ Plus zdjęcie klienta, a najlepiej fotorelacja z udanej realizacji zlecenia (jeśli np. sprzedajesz i montujesz okna).

Opinie mogą być połączone np. z profilem Twojej firmy na Facebooku lub w Google Moja Firma. To tam coraz częściej przyszli klienci szukają referencji zanim dokonają zakupu. 

Taki dowód Twojej fachowości będzie znacznie mocniejszy niż suche słowa i zachęci odwiedzających stronę do kontaktu!

Bartek Michalak

Digital marketing manager w BestOkna.pl, firmie z Polski zajmującej się eksportem stolarki otworowej na cały świat. Jako dystrybutor stolarki BestOkna.pl dostarczają okna m.in. do Niemiec, krajów Beneluksu, Francji, Anglii i na Wyspy Brytyjskie, ale również do USA, czy na Seszele. Firma specjalizuje się w obsłudze klientów biznesowych (B2B).